Zmiany na ul. Wał Miedzeszyński - budowa obwodnicy

Zmieniła się organizacja ruchu na ul. Wał Miedzeszyński na wysokości budowanego węzła Południowej Obwodnicy Warszawy. Ruch w obydwu kierunkach został skierowany na nowo wybudowaną jezdnię.

W piątek, 29 listopada budowniczowie Południowej Obwodnicy Warszawy zmienili organizację ruchu na ul. Wał Miedzeszyński w rejonie ul. Ogórkowej. Ruch w obydwu kierunkach został skierowany na gotową już boczną jezdnię przyszłego węzła drogowego.

Z lotu ptaka kształt węzła ul. Wał Miedzeszyński z Południową Obwodnicą Warszawy będzie przypominał skrzypce: pudło rezonansowe będą stanowiły estakady, a gryf – boczne jezdnie wybudowane wzdłuż ul. Wał Miedzeszyński. Północna będzie miała kontynuację jako jezdnia serwisowa biegnąca obok głównej trasy obwodnicy, a południowa (roboczo nazywana „Ogórkową-bis”) połączy się z ul. Ogórkową. Prace przy tej drugiej są bardzo zaawansowane. Wykonawca prac na węźle postanowił wykorzystać niemal gotową drogę i skierować na nią ruch odbywający się wcześniej ul. Wał Miedzeszyński na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Ogórkową i Rosiczki oraz z ul. Czarnuszki. W ten sposób można przebudować istniejącą jezdnię, a kierowcy omijają plac budowy. Połączenie z ul. Wał Miedzeszyński straciła ul. Czarnuszki – dojazd do niej odbywa się ulicami Rozchodnikową i Celulozy.

Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Warszawy (czyli drogi ekspresowej S2) jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestycja obejmuje budowę trasy z dwoma jezdniami po trzy pasy ruchu i o długości 18,5 km na odcinku od węzła „Puławska” do węzła „Lubelska”. W jej ramach wybudowane zostaną m.in. tunel pod Ursynowem, most przez Wisłę i kilka węzłów drogowych. Budowa została podzielona na trzy zadania: „A” od węzła „Puławska” do węzła „Przyczółkowa” o długości ok. 4,6 km, „B” od węzła „Przyczółkowa” do węzła „Wał Miedzeszyński” o długości ok. 6,5 km i „C” od węzła „Wał Miedzeszyński” do węzła „Lubelska” o długości ok. 7,5 km. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to trzeci kwartał 2020 r. Więcej informacji znajduje się na stronie projektu: www.pulawska-lubelska.pl.
Komunikacja: 
Nową jezdnią jadą także autobusy linii 146 i 702 oraz nocnej N72. Zatrzymują się one na nowo wybudowanych przystankach: Podbiałowa i Rozchodnikowa.

Szczegółowe informacje: www.wtp.waw.pl.
Początek: 
2019-11-29
Koniec: 
2020-06-11